ROAS Kalkulátor
A ROAS-kalkulátor segít kiértékelni a hirdetési kiadások megtérülését, amely kulcsfontosságú mutató a fizetett hirdetések hatékonyságának nyomon követéséhez.
A ROAS-kalkulátor segít kiértékelni a hirdetési kiadások megtérülését, amely kulcsfontosságú mutató a fizetett hirdetések hatékonyságának nyomon követéséhez.
A hirdetési kiadások megtérülése vagyis a ROAS az a bevétel, amelyet a vállalat minden hirdetési forrásra elköltött forint után generál.
Amikor egy vállalkozás új hirdetési forrást tesztel egy kampányhoz, összehasonlíthatja a ROAS-t a kampány különböző szakaszaiban más hirdetési forrásokkal, hogy felmérje a teljesítményüket, és meghatározza, melyiket célszerű kiigazítani.
A ROAS képlet a következő:
ROAS = (Hirdetési megtérülés / Hirdetés költsége) × 100
Ez azt jelenti, hogy ha egy hónapban például a Google Ads hirdetésekre 500.000 Ft ment el, és az adott hónap bevétele 5.000.000 Ft, akkor a ROAS (5.000.000/500.000) × 100 = 1000%.
Fontos, hogy a 100%-nál kisebb érték veszteséget jelent a ROAS értékelésekor. A ROAS-kalkulátor segít abban, hogy a ROAS-eredményeket jól értelmezzük.
Még fontosabb: a ROAS NEM a ROI!
Míg a ROI pontosabb értékelést ad a teljes üzleti teljesítményről, a ROAS a hirdetési kiadások teljesítményére korlátozódik.
Adjuk meg egy hirdetésforrás költségét vagy értékét.
Ha nincs meghatározva a hirdetésből származó bevétel, vagy ROAS-célt kell teljesíteni, válasszuk a „Nem tudom a bevételem” lehetőséget. Ellenkező esetben töltsük ki a következő mezőket.
Adjuk meg a hirdetési forrásból származó hirdetési bevételt a ROAS eléréséhez. Ha azt szeretnénk tudni, hogyan számíthatjuk ki a megtérülési ROAS-t, egyszerűen írjuk be a 100%-ot a ROAS mezőbe a megtérülési célú hirdetési bevétel eléréséhez.
Hajtsuk végre a következő lépéseket a hirdetési kiadások megtérülésének kiszámításához:
A ROAS a hirdetési kiadások megtérülését jelenti. Ez egy olyan mérőszám, amely a hirdetési költségek teljesítményét értékeli.
Az, hogy mi számít jó ROAS-nak, attól függ, hogyan határozzuk meg a ROAS-t, valamint a hirdetési vagy marketing kampány elsődleges célját. A ROAS akkor jó, ha fedezi az összes kapcsolódó hirdetési költséget. Ha a számított ROAS 100%, akkor veszteséges a kampány. Ha viszont meghaladja a 400%-ot, akkor elfogadható, de még mindig nem nyereséges. Ha azonban a ROAS 800% vagy ennél magasabb, akkor van egy nagyszerű ROAS-alapunk az üzleti működési költségek fedezésére, és már nyereséget is realizálhatunk.
A fenti példával az 1000%-os ROAS jó megtérülésnek tekinthető? Attól függ.
Ha más költségeket is kell fizetni, például az alkalmazottak költségeit és a szállítási díjakat vagy egyéb díjakat, akkor az árrés tovább csökken.
Bár a különböző vállalkozások különböző célokat tűznek ki a hirdetési és marketingkampányaikra, a legtöbbjük a bevétel és végső soron a profit növelésére összpontosít. Ez azt jelenti, hogy meg kell határozni bizonyos biztonsági határt, ROAS-célt, ha meg akarjuk tartani a nettó haszonkulcsot.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb vállalkozás, különösen az e-kereskedelmi vállalkozások profitterületen belül vannak, ha a ROAS 800% vagy ennél magasabb.
A 400%-nál kisebb ROAS azt jelenti, hogy újra kell értékelni a hirdetési stratégiát. Ha valaki a 400–799%-os tartományon belül van , akkor is nyereséges lehet az üzleti működési költségek levonása után. Csak ügyeljünk arra, hogy folyamatosan kövessük a mutatót a ROAS-kalkulátorral, és optimalizáljuk a hirdetéseket.